מושגים חשובים לאפיון חדר שינה מעוצב

השלב הראשון בעיצוב חדרי שינה הוא הגדרת צרכים ומטרות על בסיס אפיון מסודר. מטרת האפיון היא לקבוע סדר עדיפויות ולהחליט על מה מוותרים לטובת שמירה על מסגרת התקציב. כדי לבצע את האפיון חשוב להכיר את המושגים העיקריים. בתוך חדר שינה מעוצב יכולים להיות לדוגמא וילונות האפלה. אלו וילונות שמיוצרים מחומר אטום לחלוטין, כדי למנוע כניסה של קרני השמש ולהעניק בידוד תרמי. מנגד, יש לקוחות שמעדיפים חדר שינה עם וילונות דקורטיביים. בוילונות האלו משתמשים בבדים מיוחדים כדי לעצב את חדר השינה ומוותרים בתמורה על האפלה. בנוסף, ניתן לשלב בין וילונות דקורטיביים ווילונות האפלה כדי לאפיין חדר שינה מעוצב ברמה גבוהה.

מה הקשר בין ראש מיטה וקיר ראשי?

המושג קיר ראשי מתייחס לקיר הראשון שאותו רואים כשנכנסים לתוך חדר השינה. הקיר הראשי הוא בעל משקל עיצובי גדול, כי הוא משפיע על האווירה בחלל הפנים. מומלץ לתכנן את הדקורציה סביב הקיר הראשי ולהביא בחשבון את הנוחות והנגישות. במקביל, אפשר לבחור ראש מיטה שמספק נוחות ומונע חדירת קור מהקירות. ראש מיטה הוא אלמנט שבנוי מחומרים שונים ובדרך כלל מיוצר מגבס. ראש מיטה מעשיר את המראה של חדר שינה מעוצב ומעניק לו ערך מוסף.

איך מעצבים סוויטת הורים?

יחידת הורים שלמה שכוללת חדר שינה, חדר ארונות וחדר רחצה צמודה נקראת סוויטת הורים. העיצוב שלה דורש בדרך כלל השקעה כספית גדולה יותר, אך הוא משתלם בטווח הארוך. בניית סוויטת הורים מעלה את ערך הנכס ומשפרת את איכות החיים. ניתן לעצב סוויטת הורים לפי הטעם האישי ותוך שילוב משחקי אור וצל. בנוסף, כדאי לשמור על חדר שינה מעוצב עם תאורה מלאכותית.