אבני חן טבעיות

אבני חן הן אבנים בעלות ערך כספי רב בין השאר בזכות המראה הנאה ביותר אשר הן מביאות עימן אשר קשה לעמוד בפניו ללא כל ספק. באמצעות ליטוש ניתן לשזור אבני חן בתכשיטים או באקססוריז אשר בסופו של דבר אין עוררין על כך כי ערכם יעלה בזכות אותן אבני חן. יש לציין, כי על פי רוב אבני חן מאופיינות בקשיות מרובה. אופן השתברות האור בתוך אבני חן מקנה לאבנים אלו את הערך שלהן ואת הכמיהה של בני האדם לרכוש אותן לאורך כל תקופות ההיסטוריה המודרנית מן הסתם. ביהדות נקראות אבני חן אבני חושן מכיוון שבעבר הן עיטרו את החושן של הכוהן הגדול.

מה זה אבני חן מלאכותיות

ניסיונות ההתעלות של האדם על הטבע יצרו תהליכים כימיים אשר מאפשרים לייצר אבני חן גם בתנאי המעבדה. הליך זה פשוט יותר מאשר כריית אבני חן בטבע וליטושן על מנת שניתן יהיה להשתמש בהן. מהסיבה הזאת, אבני חן מלאכותיות גם זולות יותר מאשר אבני חן טבעיות. באמצעות טכנולוגיית גידול גבישים, ניתן לייצר היום אבני חן מבוקשות כגון אודם, ברקת, ספיר ואפילו יהלום. בתהליך זה ניתן לשלוט בצבע ובברק של האבן.

ההבדל בין הגדרה מדעית להגדרה מסחרית של אבני חן

על פי ההגדרה המדעית, אבני חן הן מינראלים שהליטוש שלהם חושף את הזוהר ואת הברק שלהן. על פי הגדרה זאת אבני חן הן גם אבנים בעלות הקשיות המרבית, כלומר מעל 8 בסולם המוס, כאשר אבן החן הקשה ביותר בעולם היא היהלום. על פי ההגדרה המסחרית של אבני חן, לאבנים מסוג זה יחשבו לא רק מינראלים והיא גמישה יותר מבחינת עוצמת הקשיות. על פי ההגדרה מסחרית קיימות בעולם אבני חן יקרות ואבני חן חצי יקרות.

כיצד כורתים את האבנים הללו הלכה למעשה

כרייתן של אבני חן טבעיות נעשית באזור כריית האבנים בעומקי האדמה, בגדות, בערוצי הנחלים ובנהרות. מקומות אלה מפוזרים בכל רחבי כדור הארץ ולכל אבן אזור שבו ניתן לכרות אותה בו יותר מאשר בשאר האזורים.