לוחות פרספקס שקוף

לוחות הפרספקס, או הזכוכית האקרילית, הם חומר השייך למשפחת הפולימרים הסינתטיים. מדובר בחומר שפותח בראשית שנות התשעים והחל להימכר בשנות ה-30 של המאה ה-20 באירופה. לחומר זה יתרונות רבים שלאורם משתמשים בו רבות בתעשיות השונות בעולם.

תכונות לוחות פרספקס

לוחות פרספקס שקוף עמידים במיוחד בפני שריפות וחום (עד לטמפרטורה של כ-460 מעלות) ומתפרקים בעת השריפה למים ופחמן דו חמצני בלבד. הלוחות מותכים בטמפרטורה גבוהה גם כן של כ-140 מעלות צלזיוס, מה שמאפשר לקבל תכונה של ביטחון ועמידות בפני חום ושריפות. לוחות פרספקס שקוף נבדלים מזכוכית רגילה ועולים על יתרונותיה ולכן כיום רבים משתמשים בה במקום הזכוכית המסורתית. הפרספקס הוא בעל צפיפות קטנה יותר מאשר הזכוכית הרגילה, מה שמקנה לחומר קלילות על פני הכבדות המאפיינת את הזכוכית. החומר פחות נקיף, כלומר איננו מתנפץ בקלות כלל. לוחות פרספקס שבו חומר אשר שייך למשפחת הפולימרים הסינתטיים והינו בעל מאפיינים פלסטיים- ניתן למתוח ולעצב אותו בחימום למאה מעלות בקלות על מנת להקנות לו עובי וצורה רצויים (כך משתמשים בו למשל לשם ציפוי). בנוסף, כך ניתן לחבר חתיכות נפרדות של לוחות פרספקס דרך חימום הקצוות ולחסוך בחומר וכמובן לייצר זוויות וצורות שונות וזאת בשונה מהזכוכית הרגילה אשר קשה לחבר בין חתיכות שלה ונדרש להתיך את החומר בכללותו בדרך כלל. לוחות פרספקס מעבירים אור בצורה טובה מאד, כך שהם אידיאליים לשימוש בתעשיית הקירוי והחלונות וניתן להוסיף לחומר תוסף הגורם לכך שיסנן את קרינת הUV בדומה לזכוכית הרגילה.

שימושים בפרספקס בתעשייה

לוחות פרספקס, גם אם איננו מודעים לכך, הם אחד מהחומרים שבהם עושים הכי הרבה שימוש בתעשיות השונות ואנו נתקלים בו ביום יום- חופת מטוסים, כיסויי ארונות תכשיטים, גופי תאורה, מדפים, דגמים ועוד.