מעצב גרפי מוכשר

במה עוסק המעצב הגרפי?

הסקאלה של העיסוקים של המעצב הגרפי הינה סקאלה  רחבה ביותר הכוללת תחומי עבודה רבים ומגוונים. רבים מהמעצבים הגרפים מתעסקים בדפוס בלבד, ישנם כאלו אשר מעצבים אתרים,  השאר מפיקים אריזות ומתעסקים עם התצוגה הגרפית של תוכניות הטלוויזיה השונות.
עולם העיצוב סובב אותנו , אנו מוקפים בכל רגע נתון  בצבע צורה, תמונה, סמל. בכל המקומות הללו ישנן חותמות של מעצב גרפי כלשהו.

תהליך העבודה

עבודתו של המעצב הגרפי מתחילה רק לאחר שקיבל מהלקוח שלו עלון דרישות, שם מפורטת בקשתו של הלקוח.

המעצב , עובר בקפידה על תיאור הבקשה ובהתאמה לכך מנסה להעלות על דמיונו סגנון וכיוון גרפי, אשר  באמצעותו ניתן יהיה  לבטא את רצונו של הלקוח בדרך האידיאלית ביותר.
לאחר תהליך החשיבה והדמיון, המעצב יבנה מספר סקיצות אשר תעברנה אל הלקוח. בשלב הזה, הלקוח יכול לאשר או לדחות את ההצעה, כמו גם לבקש תיקונים ספציפיים, אשר יחזירו את המעצב לשולחן העבודה , תוך שהוא מנסח את הכול מחדש עד להגעה לתוצר אשר יניב שביעות רצון מצידו של הלקוח…

מעצב גרפי – מיהו מעצב גרפי מוצלח

הפרופיל האישיותי של מעצב גרפי מוצלח בדרך כלל יכלול תכונות של העזה ומוטיבציה, כמו גם  הרצון ליצור, הרצון לשנות והרצון להביע את עצמו.
מעצב גרפי מוצלח, תמיד ישאף ללמוד ולהתעדכן בכלים החדישים, השיטות והזרמים,  תוך שהוא עומד על המשמר ועומד בקצב שבו העולם צועד.
כמו כן מעצב גרפי טוב, יהיה בעל תשוקה ורעב להתחדשות ויצירתיות , בעל דחף פנימי ותשוקה אמיתית ליצור ולעצב.

כישורים והסמכה

לרוב, ניתן לומר כי המעצבים הגרפיים הקיימים היום בשוק הינם בעלי תואר אשר מסמיך אותם לעבודה בתחום הזה ממוסד לימודים גבוה. עם כי לא נדרש תואר אקדמאי בכדי לעסוק בתחום זה . ישנם בשוק מסלולי לימוד שונים אשר אינם מזכים בתואר, אלה מקנים כלים בסיסים בעיצוב גרפי. הדרך העיקרית שבה המעצב הגרפי מפגין את כישוריו, וכישרונו הינה דרך תיק העבודות האישי המקצועי שלו.