מערכות קירוי לבית

בתעשיית הקירוי הישראלית עושים שימוש במגוון רחב של חומרים לצורכי קירוי ובידוד. אחד מהחומרים העיקריים בתעשייה זו הוא הפוליקרבונט על סוגיו השונים וזאת לאור יתרונותיו הרבים הנובעים מהרכבו הכימי הייחודי של החומר.

שלושת מערכות הקירוי העיקריות

שלוש מערכות קירוי פלסטיות עיקריות הקיימות כיום, עושות שימוש בסוגים שונים של לוח פוליקרבונט, כל אחת על פי יתרונותיה. הפוליקרבונט כעיקרון, הוא חומר פולימרי השייך למשפחת התרמו פלסטיים. הפולימר הוא חומר המאופיין במבנה מולקולארי חזק מה שמקנה לחומרים את עמידותם הגבוהה. התרמו פלסטיות המאפיינת את החומר היא שמקנה לו את יכולות הכיפוף והיכולת לעצבו בחימום, באופן פשוט בעלות נמוכה.

פולי קרבונט שטוח- מערכת הסנגלייז

מערכת הסנגלייז היא מערכת המורכבת מלוחות של פולי קרבונט שטוח, אשר מחוברים זה לזה בפרופילי אלומיניום. ייחודיות המערכת הזו על פני המערכות האחרות המשתמשות בלוחות פולי קרבונט, היא האסתטיקה והמראה האלגנטי והנקי של הלוחות השטוחים ופרופילי האלומיניום. לכן, מערכת זו נפוצה בעיקר במרחבים בהם חשובה האסתטיקה, כמו למשל, מרחבים ציבוריים, אולמות וכדומה.

פולי קרבונט גלי- מערכת הסנטף

מערכת הסנטף בנויה מלוחות של פוליקרבונט גלי. היא מאופיינת בעיקר בחדירת האור הייחודית שלה לאור השקיפות המשתנה של הלוחות, אותה ניתן לווסת בתנאי מעבדה ובנוסף, לאור העובדה שהלוחות מסנני קרני UV. הלוחות עמידים במיוחד בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים, כמו משקעים, טמפרטורות קיצוניות של חום וקור, שמש ישירה ולחות. מכאן, שמערכת הסנטף משמשת בעיקר לטובת בניית פרגולות הנמצאות בחוץ ומטרתן להצל על אזור מסוים.

פולי קרבונט כפול דופן- מערכת הסנפל

מערכת הסנפל מורכבת מלוחות של פולי קרבונט כפול דופן. מאופיינת ביציבות ועמידות כבוהה ומשמשת בעיקר לקירוי אנכי ולבניית אצטדיונים ובריכות שחייה.