פוליקרבונט למה הוא משמש?

פוליקרבונט הוא שם כללי לפלסטיק ממשפחת פולימרים סינטטיים תרמו-פלסטיים. כלומר, ישנם סוגים שונים של פוליקרבונט, לכל אחד מהם תכונות מעט שונות. עם זאת, ישנן תכונות משותפות למשפחת הפוליקרבונט. תכונות אלו כוללות: נקיפות גבוהה (עמידות בפני שבירה), עמידות בחום ויכולת העברת אור טובה, לעיתים אף ביעילות גבוהה יותר מאשר זכוכית. כמו כן, ניתן לעצב פוליקרבונט ולכופף אותו ובכך להתאים את צורתו לשימושים שונים.

לפוליקרבונט שימושים שונים, החל מחלונות ועד למיגון לכוחות הביטחון

תכונותיו השונות של פוליקרבונט מקנות לו יעילות רבה לצרכי שימוש שונים כדוגמת:
• פתחי תאורה – יכולת השקיפות הגבוהה של פוליקרבונט מקנה לו שימוש יעיל במיוחד לפתחי אוורור עיליים. כמו כן, עמידותו הגבוהה של פוליקרבונט הופכת אותו ליעיל יותר בשימוש זה מאשר זכוכית, מאחר ואינו נשבר בקלות, הודות ליכולת הנקיפות הגבוהה שלו.
• קירוי – הודות לנקיפות הגבוהה של פוליקרבונט, ניתן להשתמש בו למטרות קירוי מגוונות, הכוללות קירוי שקוף או צבעוני, במגוון מקומות כגון: קירוי אצטדיונים, שטחי מסחר, ואולמות. בנוסף, בזכות היכולת לכופף פוליקרבנוט ניתן לבצע קירוי קשתי בכיפוף קר.
• קירות אקוסטיים – לפוליקרבונט יכולות בידוד אקוסטיים ולכן נמצא בשימוש בקירות אקוסטיים.
• שילוט – עקב שקיפותו ועמידותו הגבוהה בפני שבירה, ובנוסף עמידותו של פוליקרבונט בפני ונדליזם (לא ניתן לנפץ או לצייר על המשטח) נעשה שימוש נרחב בחומר זה בשלטי פרסום, שלטים ציבוריים ועוד.
• מיגון בפני ירי – פוליקרבונט משמש את כוחות הביטחון לחלונות ממוגנים ומגנים בפני ירי מסוגים שונים מאחר והינו חסין אש וירי.

לסיכום, ישנם שימושים שונים ומגוונים לפוליקרבונט

פוליקרבונט היא משפחה של חומרים בעלי תכונות מיוחדות המקנות להם יתרונות רבים לשימוש נרחב בתעשיות שונות ולכוחות הביטחון, ולכן נוכל למצוא פוליקרבונט במגוון סוגים שונים המתאימים למטרות מגוונות.

פוליקרבונט