היתרונות של קימונו יפני כפריט אופנתי

קימונו יפני הוא ללא ספק אחד הפריטים האופנתיים המפתיעים של השנים האחרונות. בעבר היה נהוג לחשוב שפריט לבוש מן הסוג הזה מתכתב רק עם סגנון אופנתי של המזרח הרחוק, אבל כיום ברור שהוא יכול להתאים גם לתרבות המערבית. יתרה על כך, האפשרות להתאים סוגים שונים של קימונו יפני לצרכים של נשים ואפילו גברים מוכיחה את עצמה כדרך מעולה לביטוי עצמי.

השאלה המתבקשת היא כיצד בוחרים קימונו יפני שמתאים לטעם האישי, לצרכים ולהעדפות. אז קודם כל, חשוב להבחין בין קימונו יפני לגברים לבין קימונו יפני לנשים. רוב הדגמים מיועדים לנשים, אבל יש קימונו בגזרות שמתאימות גם לגברים. למעט מקרים ספציפיים שבהם קימונו יפני מעוצב בדגמי יוניסיקס, התאמה שלו לגברים או נשים יכולה להגדיל את הסיכוי לכך שהוא ייראה טוב יותר על הגוף.

לא לשכוח את חומרי הגלם!

בהמשך הדרך אפשר להשוות בין סוגים שונים של קימונו יפני גם לפי הצבע, המרקם וחומרי הגלם שבהם משתמשים. הטעות הנפוצה למשל היא רק להסתכל איך הקימונו נראה, אבל לא לקרוא באיזה בד או סוגי טקסטיל השתמשו כדי לתפור אותו. זה עלול לעלות ביוקר, משום שקימונו לא מספיק איכותי צפוי לספוג מהר מאוד נזקים של בלאי ושחיקה.

בנוסף, כדאי להשוות בין קימונו יפני לפי המחירים. גם כאן יש חשיבות לחומרי הגלם, משום שככל שהם יהיו איכותיים יותר – כך המחיר יעלה. מצד שני, כיום כבר ניתן להשוות בין דגמים מעולים של קימונו יפני במחיר  משתלם דרך אתרי האינטרנט שעוסקים בנושא.

לבסוף, אפשר לבחור קימונו יפני לפי המלצות. את ההמלצות ניתן לקבל מחברים ומשפחה, או כמובן ממעצבי אופנה שמכירים את התחום.