קריסטלים כאבני חן

רוב אבני החן ובהן גם יהלומים נחשבים לסוג של קריסטלים. מבחינה טכנית, קריסטל מתאר תצורת חומר במצב צבירה מוצק והמאפיין העיקרי שלו הוא סדר פנימי ארוך טווח. עם זאת, ישנן דרכים נוספות לסווג ולמיין קריסטלים ואפשר גם להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי התכונות שלהם. בין היתר, התכונות קובעות מה אפשר לעשות עם הגבישים והקריסטלים כדי להשיג מטרות של ריפוי ובאיזה אופן ניתן להשתמש בהם על מנת לשפר את איכות החיים.

השילוב בין הנראות המרשימה של קריסטלים לבין תכונות האופי שלהם מוכיח את עצמו. כיום קריסטלים הם הרבה יותר מאשר אבני חן, כי אפשר לשלב אותם על גבי שרשראות וצמידים בלי לוותר על הערך המוסף שהם מגלמים בתוך עצמם. חוץ מזה, רבים בוחרים בין סוגים שונים של קריסטלים לפי האופן רמת הנדירות שלהם.

טיפים לבחירת קריסטלים

הדרך הנכונה לבחור קריסטלים היא להתייעץ עם אנשי מקצוע ולנסות להבין מה מאפיין אותם. בשלב הראשון, אפשר למשל ליצור קשר עם נציגי חברות שמוכרות קריסטלים או עם מטפלים מהתחום של רפואה אלטרנטיבית. בשלב השני, ניתן להיכנס לעובי הקורה ולקרוא מידע על סוגים שונים של קריסטלים. את המידע על קריסטלים אפשר לקבל באתרי אינטרנט, ברשתות החברתיות, בפורומים מקצועיים וכמובן גם בספרים מפורטים ומבוססים.

עוד טיפ חשוב לבחירת קריסטלים הוא לשים לב למידת ההתאמה שלו לטעם האישי. יש כאמור סוגים רבים ושונים של קריסטלים, אז התאמה לטעם האישי יכולה להיות אינדיקציה מעולה לבחירה נכונה. אם מתלבטים בין סוגים מסוימים של גבישים ולא יודעים איזה מהם לבחור, אפשר גם לשאוב השראה מקטלוגים של אבני חן. את הקטלוגים מוצאים בחנויות קריסטלים ובאולמות תצוגה של חנויות תכשיטים.