שלטי הכוונה

חשיבותם של שלטי הכוונה ובטיחות

יתכן שחשבתם מתישהו מה היה קורה לולא היה קיים השלט של "מים רדודים", או אם לא היו קיימים בעולמנו שלטי הכוונה, או שלטי אזהרה למשל, כמו "הכניסה מסוכנת". גם השלטים על דלתות השירותים שעוזרים לנו לדעת להיכן להיכנס, הינם חשובים ביותר. ללא כל צל של ספק, שלטים מצילים אותנו פעמים רבות בכל מיני מצבים שונים כאלה ואחרים, החל מסיטואציות פשוטות ביותר, כמו – היכן לעמוד בתור לבנק, ועד להצלת חיים אפשרית ליד הבריכה או החוף הים לצורך העניין. ישנה חשיבות קריטית בהצבת שילוט נכון במקומות המתאימים על מנת לאפשר סדר והכוונה נכונה עבור כל קהלי היעד הרלוונטים, ויש להשקיע לא מעט מחשבה ומאמצים בעת תכנון של שלטי הכוונה מכל סוג שהוא ולכל צורך.

עוד אודות שלטים

שלטי הכוונה ובטיחות מגיעים בסוגים שונים כאלה ואחרים – הדפס, מדבקות, פרספקס, שילוט מחזיר אור ופולט אור, שלטי פליז, שלטי אלומיניום ועוד. ראוי לקחת בחשבון את העובדה כי בשלטי אזהרה ישנה חשיבות מיוחדות לבולטות שלהם מטבע הדברים – מה שמצריך לפעמים שילוט מואר על מנת להביא לנראות גבוהה בשטח בשעות הלילה וגם במקומות חשוכים באופן מיוחד.

מה עוד כדאי לדעת

מומלץ להתחשב בעובדה ששלטי הכוונה ובטיחות מסופקים על פי הסטנדרטים הקבועים בחוק וכן לפי הדרישות של ארגון האחראי על פיקוח העבודה.

נקודות חשובות למדי

דגשים לגבי שלטי הכוונה:

  • על השלט להיות גדול מספיק כך שכל אדם יוכל להבין ולקרוא אותו, תוך שימת לב למשמעותו.
  • על השלט להיות עם תוכן קריא וברור לכל אדם שהוא. במידה שמודבר בשילוט אזהרה, יש לציין מהן ההשלכות של אי ציות לשלט.
  • ישנה חשיבות רבה בשימוש בסמלים על שלטים, לטובת אלו שאינם יכולים לקרוא או להבין את תוכנו הכתוב של השלט.
  • ישנה משמעות מכרעת לבחירה הטיפוגרפית של הכתוב על השלט, כי, כאמור, תוכן השלט אמור להיות פשוט וקריא.

ניתן להשתמש בצבע בצורה נבונה, לטובת תשומת לב לשלט, שהרי המוח האנושי מגיב לצבע בצורה מיידית ויש לקחת זאת בחשבון.